Főoldal : Karune Kérdések és Válaszok 40. |
Karune Kérdések és Válaszok 40.
DaCa 2008.06.12. 23:47
Kissé megkésve a beígértnél, de itt van! Jubileum! Történelmi pillanat, elérkeztünk a negyvenesekbe (a 100-at remélem nem érjük el…). Az e heti Q&A-ban sincs Gameplay Blog, de nagyon sok új dolog derül ki belőle.
–Starcraft II Q&A Batch 40-
1. A játékban szereplő számos halálanimáció miatt a sok halott egység elterelheti a figyelmedet a játékról. Például értékes APM-et (Action Per Minute) pazarolhatsz el azzal, hogy egy épp meghaló Marine-re klikkelsz, nem tudva hogy az már rég halott. A nagyobb egységek roncsai, vagy tetemei pedig akadályozhatják a csata pontos megfigyelését. Valós ez a félelem? Lesz arra opció, hogy a multiplayer játékokban kikapcsoljuk ezeket a „trükkös” halálanimációkat?
Ez egy olyan kérdés, amivel már egy ideje foglalkozunk. A multiplayer meccseken el szeretnénk érni, hogy a játékos minden pillanatban tisztán lássa, hogy mi is történik a csatamezőn. Jelenleg az a tervünk, hogy több animációt is elkészítünk: a trükkösebb, hosszabb halálanimációk az egyjátékos kampányba és az egyedi pályákra kerülnek, az egyszerűbb, letisztult halálanimációk pedig a multiplayer játékokba. Így mindenki jól járna.
2. A Battlecruisereken elvileg több lézerágyú is található. Képesek tehát egy időben földi és légi egységekre is tüzelni?
A Battlecruiserek egy időben csak egy egységet képesek támadni.
3. Mi történik a Nydus Worm belsejében lévő egységekkel, ha a Worm meghal? Az általa szállított összes (akár 255) egység meghal?
A Nydus hálózat belsejében mozgó egységek csak akkor halnak meg, ha az összes bejárat/kijárat is megsemmisült. Ide tartozik a Nydus Warren épület is (ami az előfeltétel a Nydus Wormok képzéséhez), mivel ez bejáratként és kijáratként szolgál a Nydus hálózatba. Azok a Nydus Wormok amik nincsenek bejáratként/kijáratként beállítva, azok nem számítanak bele a Nydus hálózat kijárataiba/bejárataiba.
4. Eddig úgy tűnik, hogy a Map Editor egy olyan eszköz, ami egyáltalán nem áll a felhasználó kreativitásának útjában. Lehet vele majd módosítani olyan fontos, alapdolgokat is mint a pathfinding (útkeresés)? Ha igen, akkor szinte határtalan lehetőségek nyílnának meg.
A pathfinding, azaz a módszer, amivel az egység „eldönti” hogy hogyan mozogjon, az a játék kódja által van meghatározva, tehát a Map Editorral nem lehet megváltoztatni. Azonban a felhasználók képesek lesznek például a lábnyomok, a sebesség vagy a méret megváltoztatására is.
5. Miért kapta meg a Battlecruiser a Plasma Torpedo képességet, amikor a Bansheek támadása gyakorlatilag ugyanez?
A Battlecruisertől elvettük a földi célpontokat sebző Plasma Torpedót. Helyette fel lehet rájuk szerelni egy Missile Barrage-t, ami egy területre sebző levegő-levegő fegyver. Ez a Battlecruisert erősebbé fogja tenni a könnyű páncélzatú légi egységek ellen, mivel a Missile Barrage-nek bónusz sebzése van a könnyű páncél ellen.
6. A Starcraft: Brood Warban a területi adottságokat az előnyünkre tudtuk fordítani, például fa mögül, magaslatról le, magaslatra fel tüzelni, stb… Megtartjátok ezt a játékelemet, és ha igen, akkor fogtok rajta fejleszteni?
A területi bónuszok nem szerepelnek a Starcraft II-ben. A látótávolság azonban nagyon fontossá vált. Például egy magaslatról tüzelő egységet nem fog látni a lent lévő ellenséges egység, tehát nem fog tudni visszalőni.
7. Ha egy Zerg Corruptor megfertőz egy Medivac Dropshipet, akkor megszerzik a benne szállított egységek fölött is az irányítást?
Nem, az összes éppen szállított egység elpusztul ilyen esetben.
forrás: starcraft2.hu
|