StarCraft-Site - Üdv!
Menü
 
Mekkora StarCraft Fan vagy? Teszteldd tudásod!

TESZT

 
Üdv!

http://replays.hu

Találkozzunk ott!

StarCraft Fan Club a MyVip-en! Keress meg minket! :)

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szavazás!
Lezárt szavazások
 
Starcraft - A Fajok

Terran

Protoss

Zerg

 
ZeneRovat
 
Főoldal
Főoldal : Starcraft vs Starcraft II

Starcraft vs Starcraft II

DaCa  2008.04.21. 14:08

Az SC2Blog.Com szerkesztői, akik egyébként is híresek az érdekes, analízisszerű leírásaikról, cikkeikről, a nagy hírzárlatra készítettek egy összefoglalást arról, hogy miben is változik meg a Starcraft II az eredeti Starcrafthoz képest. Katt!

A srácok ez esetben arra figyeltek, hogy ne egység szinten maradjanak, hanem az igazi, játékmechanizmust módosító feature-öket írják le.
Egy röpke kis összefoglaló és kiegészítés:

1. Kiválasztás és automatizáció:

Az egyik legfontosabb UI (kezelői felület) különbség, hogy akármennyi egységet kiválaszthatunk egyszerre. Az eredeti Starcraftban ha volt 15 Marineod és 7 Vulture-öd, akkor azokat bizony 3 control csoportba kellett tenned a 12-es limit miatt (12+3+7). Ez gyökeresen megváltozik és többet ezzel nem kell szórakoznod, elég lesz az egy kategóriába eső egységeket külön control csoportba rakni. Persze ennek megvan az a veszélye, hogy annyira leredukálja az egységek irányítását, hogy a játék Attack-Move játékká válik, mint azt az oldalsó Starcraft Demotivator poszter is demonstrálja.

A másik fontos tényező az MBS, vagyis Multi Building Selection, vagyis több épület egyszerre való kijelölése. Ez azért fontos, mert így az egységek gyártására nem kell olyan sok időt pazarolnunk, hanem akár pár kattintásból egész seregek gyártására adhatunk ki utasítást, az épületeken való végigzongorázás helyett. Persze ugyanúgy meg van az esélye, hogy noob játékká válik, de pusztán arról van szó, hogy máson lesz a hangsúly a taktikákban, a stratégiákban, a mikrózásban a makrózásban. Egy teljesen új játékot fogunk kapni, teljesen új játékmenettel és játékmechanizmussal ez már biztos, és nem is meglepetés, a kérdés csak az, hogy az eredeti játék összehangjához fel tud-e nőni ez az új játék, amelyben ennyi gyökeres változtatás van.

Érdemes még megemlíteni a smart castot, ami “okos varázslás”, ami speciel az eredeti játékban is volt pl. a Medic automatikus gyógyítása, de képzeld el, hogy innentől az SCV-id is automatikusan kezdik el javítani a sérült mechanikus egységeket. Bevezetésre kerül még az automining is, vagyis automatikus bányászás, ami a dolgozók irányításával töltött időt rövidíti le, avagy lehetővé válik, hogy a munkás egyből menjen dolgozni oda ahova megmondtuk neki, nem kell külön mindet elküldeni.

supplydepot.jpg2. Védelmi mechanizmus

Az eredeti játékhoz képest a védelembe sok-sok új elemet csempésztek bele, például a mozgatható Phase Cannon-ok (ami mint kiderült jelenleg nincs), creepre rakható Zerg védelmi egységek, süllyeszthető Supply Depotok.

Az már jól látszik, hogy minden faj kapott valami egyedi védelmi mechanizmust, és lehet hogy ezek az egyediségek most még vándorolnak, de mindenképpen ez a cél. Például a mozgatható védelem eddig a Phase Cannonnak volt a képessége, de újabban ezt a Zergek Sunken Colony-ja kapta meg.

3. Terep változások

yellowcrystals.JPGHárom dolgot érdemes itt megemlíteni.

A sárga kristályok, amelyekből több kristályt lehet egyszerre bányászni. Ez stratégiai fontosságú a játékban, mert aki megszerzi és meg is tartja, az előnyre tehet szert ellenfele ellen.

A szétrombolható pálya elemek, amelyek stratégiai fontosságú helyeket torlaszolnak el, ugyancsak megváltoztatják azt a játékmenetet, amit az eredeti Starcraftban megszoktunk.

A magaslati elemeket ezentúl nem csak a szállító egységek (Dropship, Overlord, Shuttle) tudják áthidalni, hanem több egység is képes lesz arra, hogy akármikor hátbatámadja az ellenfelet, illetve probléma esetén gyorsabban tudjon elmenekülni a harctérről. Ezek például a Colossus (nagy lépegető), a Stalker (rövid teleportáló) és a Reaper (jetpackes).

4. Gyártás ++

Az eredeti játékban megszoktuk azt, hogy az egységek gyártása egyféleképpen történik: a pénzt levonja, az egység bekerül a gyártó sorba, letelik a gyártási idő és az egység megjelenik a gyártó épület mellett. Ezzel szemben Starcraft II-ben ezen a területen is változás lesz, ugyanis új technikákat vezetnek be, amelyek még egyedibbé tehetnek egyes fajokat.

A Terranok Reactor-Addon-ja például megduplázza a termelést, vagyis egy ilyen kiegészítéssel ellátott Barrackban akár egyszerre 2 Marine-t is gyárthatunk, megduplázva ezzel a készítés gyorsaságát. A speciális kiegészítő épületet igénylő gyártásokhoz viszont ez nem lesz elérhető (például Thor, Siege Tank, Battlecruiser).

A másik ilyen újítás a Protossok Warp-In technikája, amelynek két fontos tényezője van. Az egyik az, hogy bárhol a pályán, expen vagy szövetséges protoss területen lerakhatóak az egységek, így könnyen lehet felmentő sereget teleportálni oda ahol szükséges. A másik fontos tényező, hogy ezt tényleg pillanatok alatt meg tudod tenni, hiszen Warp-In esetén az egységet megkapod azonnal, és egy visszaszámláló indul el az adott épületben, amíg nem lehet vele újra Warp-In-olni, vagyis gyakorlatilag az egység elkészítési idejét útólag számolja lesz az épület.

(5.) Egyéb

Rengeteg olyan változtatás van még, ami most ebbe a cikkbe nem fért bele, mert egység szintű változtatás.

Ott van például a Terran Ghost, ami egy szuper támogató egység lesz. A Snipe képesség halálos egy Marine számára, de az atomboba után kő kövön nem marad. Emellett a legújabb verzióban láthatja a láthatatlan egységeket.

A Zergek nagy újítása a Queen, ami gyakorlatilag egy hős szerű egység. Csak egy lehet belőle és a legnagyobb kifejlesztett keltető (Hatchery, Lair, Hive) határozza meg hogy milyen erős. Jelenleg az egyetlen “hősszerű” egység a játékban (ne feledjük, hogy a Mothership is így indult aztán mi lett belőle már a 3-adik szerepet kapja a Protoss hadseregben).

                              forrás: starcraft2.hu

 
Szoftver TeSztek

REPLAYS.hu

Légy tagja egy nagyszerű közösségnek, olyan playerekkel találkozhatsz, mint pl.: Ace. Kashuka

Friss hírek, események, aktív fórumok

http://replays.hu


Friss StarCraft II hírek (logóra katt)

 
Letöltés

 
Cbox
 
Fajok - Egységek

              

 
Mennyi az idő?
 
Extrák
 
Számláló!
Indulás: 2007-06-20
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.