A három frakció bejelentése után sem állt le a munka, gőzerővel dolgoznak a srácok, hogy a Starcraft II játékmenetét még tökéletesebbre csiszolják.
Ha olvasod ezt a szöveget és szereted a Starcraftot, akkor mutasd meg a világnak! Az “I <3 SC” esemény alkalmából rengeteg képet kaptunk, ahogy a rajongók pózolnak az osztálytermükben, játék közben, híres helyeken és egyéb furcsábbnál furcsább helyeken.
Mit jelent neked a Starcraft?
Biztosítsd a helyed a rajongók mozaikában, ami része lesz a Blizzard történelemnek! A részvétel egyszerű: csinálj egy képet és küldd el!
http://blizzard.com/us/inblizz/contests/ilovesc/
Chat a fejlesztőkkel: A fejlesztők keményen dolgoznak, hogy találjanak egy olyan védelmi mechanizmust, ami illik is a Zergre és hatásos is. A jelenlegi verzióban visszatért a Sunken Colony és a Spore Colony, de jelentősen megváltozva. A Sunken - és Spore Colony most “ki tud emelkedni” a földből, és egy stratégiailag kedvezőbb helyre átmászni. Furcsa módon a Protoss Phase Cannon meg pont most vesztette el az energiaformában való mozgási lehetőségét…
Jó ötletnek tűnt a Zergnek mozgó védelmi épületet adni, mivel ez új távlatokat nyit a Zerg mirror meccseken, és akár az Overlord által lerakott Creepre is átmehetünk a Colony-val. És végül, de nem utolsósorban: a mászkáló védelmi épületek látványa nagyon “Zerges”. Fontos megjegyezni, hogy az éppen mozgó Zerg védelmi épületeknek kevesebb életpontjuk, és csökkent védelmük van.
Játékbeli tapasztalatok: Az elmúlt hetekben a Terran oldallal gyakoroltam, mivel szerintem jelenleg velük vagyok a leggyengébb. Miután háromszor-négyszer el lettem verve, és már kialakult a gyors build orderem, rájöttem, hogy a Terranok számára hatalmas előny, hogy a szűk feljárókat akár már a játék kezdeti szakaszában eltorlaszolhatják.
Jelenleg a legtöbb pályán a Terran játékos képes arra, hogy a feljárót még azelőtt elzárja, hogy az ellenfél felderítője odaérne, így gyakorlatilag titokban tud fejlődni/sereget építeni. És csupán egy osztagnyi Marineval meg pár SCV-vel vissza is tud verni minden kezdeti támadást a domborzati előny miatt.
Három népszerű taktika a Blizzard dolgozói közt:
1) A lehető leghamarabb feltechelni Bansheekig, amiknek egy nagyon erős egy egységre ható támadásuk van, és ki lehet fejleszteni nekik az álcázást. Ez az egység nagyon pusztító, ha az ellenfélnek nincs egyszerre anti-air és detektor egysége.
2) Rögtön Reaperre techelni, ami nagyon mozgékony és bónusz sebzéssel rendelkezik a könnyű páncélzatú egységek ellen. Ez azt jelenti, hogy pillanatok alatt be tudnak jutni az ellenfél dolgozói közé, kinyírni őket, és ugyanilyan gyorsan eltűnni. Akkor működik jól, ha előtte felderíted, hogy mennyire védett a bázisa. Említettem, hogy aknáik is vannak, amikkel a főépületeket, vagy az energiát szolgáltató Pylonokat hamar le lehet szedni? Az aknák ledobása után csak vissza kell vonulni, megvárni míg újra aktív a képesség, és megint támadni.
3) Ha a Terran körbebunkerezi magát és nem egyáltalán nem támad, akkor az ellenfele erre úgy reagálhat, hogy biztonságosan kiépíthet több expansiont. Ebben az esetben a Terran simán építhet egy csapat Marinet és Maraudert a “fal mögött” az ellenfél tudta nélkül, és azzal támadhat, amikor a másik a legkevésbé számít rá.
Szerencsére a Fejlesztő Csapat a helyzet magaslatán áll, tehát a két másik faj kezében bőven van elég eszköz ennek ellensúlyozására. A Nullifier fel tudja emelni az utat elálló Supply Depotokat, a Nydus Worm pedig átmegy alattuk. A térképek a jövőben pedig valószínüleg nagyobb feljárókkal fognak rendelkezni, hogy az ellenségnek legalább esélye legyen a Terran bázist felderíteni.
—StarCraft II Q&A - Batch 35—
1. Sebzik a Banelingek a közelben lévő saját/szövetséges egységeket, amikor felrobbannak egy ellenség mellett?
Nem, a Banelingek csak ellenséges egységeket tudnak sebezni.
2. Ha egy Nydus Wormot észreveszünk, akkor le lehet lőni mozgás közben?
Igen, a bázis körül jól elhelyezett detektorok segítségével soha nem érhet váratlanul a Nydus Worm támadás.
3. A Nydus Worm át tud haladni a nyílt űrön keresztül (gondolom a Space Platform pályatípusra utal) ?
Igen, de még nem tudjuk, hogy milyen animációt rendeljünk hozzá. Ha kijövünk egy megfelelő vizuális animációval, mindenképp megmutatjuk majd a rajongóknak.
4. Meg lehet fertőzni a Zerg épületeket, és milyen egységek képződnek, ha igen?
Nem, Zerg épületeket nem lehet majd megfertőzni. Protoss épületeket viszont lehet majd, és abból az Infested Terrantól alapjában különböző egységek fognak termelődni.
5. Lesznek módosítható doodadok (pályaelemek), amelyeknek beállíthatjuk a fényességét és árnyalatát?
Igen.
6. A 33. Q&A-ban szereplő első screenshoton látható a Mothership Black Hole képessége. Azonban ez állítólag ki lett véve. Most akkor mégis visszatért ez a képesség?
Ahogy már többször is említettük, az egységek állapota folyamatosan változik. A jelenlegi verzióban a Mothership inkább támogtó egység több életponttal és alacsonyabb sebességgel. A Gatewayből fejlesztett Warp Gatek most már a Mothership alá is sugározhatják a termelt egységeket, így a Mothership még fontosabb szereplője lesz a csatáknak. A Warp-in mechanizmus kicsit meg lett változtatva, hogy a Protoss játékos kicsit gyorsabban képezhessen egységeket: a Warp-in cooldown nem tart annyi ideig, mint maga az egység készítési ideje.
Ezenkívül a Mothership képes lesz arra, hogy Energiát sugározzon az alatta álló castereknek, például a Templaroknak. Ki lett véve a Time Bomb és a Black Hole képesség is.
7. Vissza tudnak alakulni anyaggá az energiaformában közlekedő Phase Cannonok egy szövetséges Pylon, vagy akár egy ellenséges Pylon erőterében?
A Phase Cannonok már nem tudnak energiaformában mozogni.
8. A Tauren Marine szerepelni fog a Map Editorban?
Igen.