Most hogy mindhárom fajról lerántottuk a leplet, azt hihetnétek, hogy már mindent tudtok - pedig nem! A fejlesztői csapat keményen dolgozik azon, hogy még több innovációs újítást és balance változtatást építsen a játékba, hogy a Starcraft II még jobbá váljon.
Chat a fejlesztőkkel: A Protoss Carrier kapott egy új képességet, ami még erősebbé teheti az ellenséges Viking vagy Corruptor seregek ellen. Régen a Corruptornak csak néhány darab Interceptorja volt, amit a semmiből kellett megépíteni. Most azonban a legyártott Carrier 4 db Interceptorral érkezik (egyébként maximum is ennyi Interceptor fér el benne). Kárpótlásul ezért kaptak egy új robotrepülőt, az Escortot. A Strike Fighter Escort megépítése nyersanyagba kerül, és csak 45 másodpercig “élnek”, de ez alatt az idő alatt hatalmas pusztításra képesek. Maximum 4 Escort képzése lehetséges. Mindegyikük azt támadja, ami a Carrier aktuális célpontja, így remek fókusztűzre képesek. Az áruk viszonylag magas lesz, tehát a játékosnak jól meg kell majd fontolnia, hogy mikor érdemes bevetni őket. Amikor viszont megteszi, akkor az ellenséges fél szembesülhet a Protoss flotta teljes erejével.
—StarCraft II Q&A - Batch 34—
1. Az RTS játékok egy fontos aszpektusa, hogy minden fajnak van valamilyen eszköze a jól védett szigetek ostromlására. Így van ez a Starcraft II-ben is?
Mindhárom frakciónak lesznek olyan egységei, amik nagy hatótávról lesznek képesek támadni. A Zergeknek ott a Swarm Guardian, Terranoknak a Battlecruiser (Yamato Cannon), a Protossnak pedig a Carrier (aminek a változtatásairól szó volt). De még nem vagyunk benne biztosak, hogy ezek elegek-e arra, hogy bevegyenek egy megerősített szigeti erődítményt. Több tesztelés után nyilatkozhatunk bővebben.
2. Az Infestor egy nagyon ötletes egység, ami elvarázsolta a közösséget, mert szinte mindenki vágyott már egy olyan Zerg egységre, ami a föld alatt is képes mozogni. De felmerült vele kapcsolatban pár kérdés. Vajon Zerg épületeket is meg tud fertőzni? A fertőzött Marinek olyan sebességgel termelődnek, mint ahogy azt a gameplay videóban láthattuk? Manuálisan kell őket képezni, vagy maguktól képződnek? Kerülnek nyersanyagba?
Ahogy sok Zerg egység, az Infestor is még fejlesztés alatt áll. Nem tud Zerg épületeket megfertőzni, de ez még változhat. A fertőzött Marinek termelődési sebessége még nem eldöntött, szinte minden tesztverzióban más. Várhatóan automatikusan fognak termelődni, és természetesen nem kerülnek majd nyersanyagba.,
3. A Medivac (a repülő mechanikus “Medic”) egy érdekes egységnek tűnik, de még nem sok információt hallottunk róla. Hallhatnánk róla néhány dolgot? Melyik tierben építhető? Hogy működik a gyógyítása? Tud egyszerre több egységet gyógyítani? Medichez képest milyen gyorsan gyógyít?
A Medivac jelenleg a Starportból képezhető (add-on nélküliből). A gyógyítása pont úgy működik, mint a Medicé. Ha megtartjuk az egységet, akkor fogunk hozzáadni egy grafikai effektet, amiben az éppen gyógyuló szövetséges biológiai egység körül kis gyógy-robotok keringenek. Egyszerre csak egy egységet képes gyógyítani, és ennek a hatásfoka még nem eldöntött/végleges.
4. Sok a homály a Roach körül, a közösség nincs teljesen tisztában azzal, hogy milyen támadása is van. Közelharci, távolsági, vagy a kettő kombinációja? És ami a legfontosabb: tud levegőbe is lőni?
A Roach távolsági támadó. Eddig közelharci volt (emiatt a kép róla a nagy karmokkal) de ezt megváltoztattuk. Ez ad neki egy kis pluszt, főleg a szűk helyeken folyó csatáknál. Próbáltuk csak földi támadóként, földi és légi támadóként, de jelenleg csak földi célpontokat tud támadni.
5. A Zerg Corruptor meg tud fertőzni levegőbe emelkedett Terran épületeket, Colossusokat, és más Zerg egységeket, például Mutaliskokat vagy ellenséges Corruptorokat? És meg tud fertőzni földi egységeket (Thor, Marine, Siege Tank), amikor azok épp Anti-Gravity hatása alatt állnak (tehát lebegnek) ?
A Corruptor mindent meg tud fertőzni ami repül, vagy ami levegőbe van kényszerítve (pl Anti-Gravity által). Ha egy olyan egységet fertőz meg, ami Anti-Gravity hatása alatt áll, akkor az adott egység a varázslat lejárta után visszaereszkedik a földre és a Zerg játékos irányítása alá kerül, viszont csak levegőbe fog majd tudni lőni.
6. Miért lett megváltoztatva a Colossus “pásztázó” lézercsóvája a több (3?) sugarasra? Balance? Kinézet? A Map Editorban ugye bentmatradt a régi változat is, hogy fel lehessen használni?
A több sugár nagyobb AOE támadást ad a játékosok kezébe. A “pásztázó csóva” szépen néz ki, de nem voltunk vele megelégedve. Még semmi sem végleges, tehát lehet hogy visszatér a legelső változat…