Főoldal : Karune Kérdések és Válaszok 32. - Fordítással! |
Karune Kérdések és Válaszok 32. - Fordítással!
DaCa 2008.03.09. 10:16
Elkészült a 32. rész fordítása a starcraft2.hu jóvoltából! Katt! Holnap itt vannak a Zergek(*) :P
ScreenCraft: Az eddigi Map Maker, Gameplay és Lore témájú Q&A-k mellé érkezett egy új típus: a ScreenCraft, amiben speciális képeket közlünk a játékból, hogy kicsit feltüzeljük a rajongói találgatásokat, beszélgetéseket és vitákat. Kezdésnek csináltam 4 screenshotot, amikben szerepel minden, amiről az elmúlt hónapokban beszéltem. Nyugodtan mondj véleményt, ötletet, vagy kérdezz a képekkel kapcsolatban a Battle.net fórumán!
Screenshot A: Blink Assault
A “Blink Assault” című képen szinte kézzel foghatóan lehet érezni a Terranok piszkos, viharvert képi világát. A csapatszínek már kicsit kopottak a harc miatt, és a fém textúra a Terran járműveken és épületeken kevésbé telített. A screenshot azt a pillanatot kapja el, amint az Immortalok kitartóan állják a Siege Tankok tüzét, míg a Stalkerek felteleportálnak a magaslatra és onnan támadnak.
Screenshot B: A Lone Outpost
A Terran sereg elkeseredetten próbálja megvédeni előretolt állását, és sikerül addig feltartaniuk a Protoss támadást, amíg a Battlecruiserek megérkeznek. De még a felmentősereggel együtt sem lehetnek biztosak a győzelemben, mert közben a másik oldalról megérkeznek a Carrierek.
Screenshot C: The Final Push
A screenshoton egy válaszcsapás látható, a Terranok egy olyan Protoss bázist támadnak, ami - a Warp-in technológiát használva - több Terran előőrs elleni támadásért is felelős. A magaslatról Siege Tankok tartják tűz alatt a területet, míg lejjebb a Jackal-ok mindent felégetnek a területre ható támadásukkal. A Marauderek lelassítják a közeledő Zealotokat, így a Battlecruisernek van elég ideje felperzselni őket a plazma fegyvereivel.
Screenshot D: Anti-Gravity Back Door
A rajongók kérésre tettem be ezt a képet, amin egy álcázott Dark Templar osztag rajtaüt egy Terran bázison a Nullifierek, és azok Anti-Gravitáció képességének (ami átkerült hozzájuk a High Templartól) segítségével. Mire a Terranok feleszmélnek, már túl késő lesz.
- StarCraft II Q&A - Batch 32 -
1. Képesek lesznek a szövetségesek egymás szállító/teleportáló mechanizmusait haszálni? Azaz például Marinek egy Overlordban, Zealotok Nydus Wormban, stb…?
Erre még nem tudunk válaszolni, mivel jelenleg is megbeszélés alatt állnak, és a végső döntés természetesen az egyensúly figyelembe vételével lesz meghozva. Azonban, egyes univerzális képességek, mint a Terran Medic gyógyításra, hatni fog minden szövetséges biológiai egységre.
2. Tudom majd használni az Anti-Gravitációt saját egységeimen? Tehát mondjuk felemelhetem egy saját épületem, hogy megvédjem egy Zergling támadástól?
Igen, az Anti-Gravitáció saját egységekre és épületekre is varázsolható lesz. E képesség amúgy a Nullifierhez került, mivel sokkal hasznosabbnak bizonyult a játék korai szakaszában. Ez azonban nem végleges, a megjelenésig bármi történhet.
3. Mi történik azokkal az egységekkel, amik egy - Anti-Gravitáció miatt - repülő épület alatt állnak, amikor az lezuhan? Lehet építkezni egy repülő épület alá? Ha igen, mi történik, ha ráesik az épülő/már megépült épületre?
Ez jó kérdés, a fejlesztői csapat is az Anti-Gravitáció által megengedett lehetőségeken dolgozik. Jelenleg semmiképp nem lehet építkezni egy lebegő épület alá. Ha az épület lezuhan, akkor arra az egységekre is ráesik, amik épp alatta állnak. Tehát például egy felemelt Supply Depot alá beáll a Marine, akkor a képesség idejének lejárta után az épület bizony rá fog esni a Marine-re, de nem fog sebzést okozni. A Marine ezután kimehet az épület “alól”, bármely irányba. Az Anti-Gravitáció még mindig a teszt-fázisban van. Mivel viszonylag új képesség, még egyik részlete sem végleges.
4. A StarCraft 1-ben sok “hibát” és “majdnem-bug”-ot fedeztek fel az idő múlásával. Közülük sokat rendszeresen használnak, és megváltoztatták a játékot (Mutalisk stack, patrol-támadás, “mineral hopping”, Lurker hold, stb.). Ez a jelenség még jobban jelen van más játékokban (pl a Quakes “bunny hopping”, vagy a padlón átesés, stb.), és szerves részeivé váltak annak, a játékosok tudtak ezekről a hibákról, megtanulták és mesteri szinre vitték a használatukat. Fontos alkotóelemévé váltak a játékoknak.
Be fog kerülni néhány ilyen bug a Starcraft II-be, de nem mint bug, hanem szándékosan?
Igen, néhány egyedi jellegzetessége az egységeknek, mint a mozgás közbeni lövés a Mutalisknál, vagy a “stackelhető” légi egységek mind benne lesznek a Starcraft II-ben. Pár közülük nem lesz ugyanolyan mint eddig, például a repülő egységeket nehezebb lesz stackolni, de mindenképp kivitelezhető lesz. Fontos megjegyezni, hogy nem lesz minden ilyen trükk áthozva a második részbe, de a játékosok rengeteg lehetőséget fognak találni az új és visszatérő egységek kreatív használatára.
5. Mi a feladata a Blizzard eSport csapatának, és hogyan fogják a Starcraft II-t népszerűsíteni, mint eSportot?
Az eSport csapat feladata, hogy a Blizzard játékait elterjessze az egyre népszerűbb eSport-világban. Feladatuk még Blizzard versenyek szervezése a világ minden pontján, de főleg Európában, Ázsiában és az Egyesült Államokban. Ezenkívül támogatással szolgálnak azon eSport-ligáknak, akik olyan eseményeket szerveznek - mind online, mind élő szinten - ahol Blizzard játékok is szerepelnek. És végül, segítenek nekünk visszajelzést kapni a professzionális játékosoktól és az eSport közösségtől.
Központi szerepük lesz a Starcraft II eSportként való népszerűsítésében, ahogy tették ezt az eddigi Blizzard játékoknál is.
forrás: starcraft2.hu
|